29 Ocak 2009 Perşembe
Noktanın Sonsuzluğu - Lütfi Filiz
NOKTANIN SONSUZLUĞU 1. KİTAP
Fiyatı: 17,50 TL
Önsöz'den
İnsan, varlığının farkına vardığı andan itibaren bir yandan kainatı tanımaya çalışırken, diğer taraftan kendi derinliklerinde varlığını hissettiği "Gerçek Ben"i aramaya yönelmiş, farklı din ve inanca sahip pek çok insan kendi din ve inançları merkez olmak üzere Yaradan'a ulaşmaya çalışmışlardır.
İnsanın kendini tanıması ve kendinde var olanı görmesi fikir gözünün açılması ile mümkündür. Ancak o zaman insan fanide bakiyi zevk edebilecektir.
Fikir gözü ya da gönül gözü ile seyredebilmek için cehil adı verilen karanlıktan kurtulup ilmin aydınlığına yönelmekten başka çare yoktur.
Asıl olan kişinin kendini gönül gözü ile görmesi ve kendinde var olan esasın farkına varmasıdır. Dört ciltten oluşan ve ilk cildini elinizde tuttuğunuz bu eser, işte bu arayışın meyvesidir.
Kitap içinde tasavvufi terminoloji mümkün olduğu kadar korunarak bunların bugünkü karşılıkları parantez içindeki bilgilerle verilmeye çalışılmıştır.
Kitapta yer alan sure ve ayetlerin yanlarındaki numaralarla Kur'an'daki yerleri işaret edilmiştir…
Kitaptan bir bölüm
Her şeyin bir başlangıcı, bir de sonu vardır. Eğer bu başlangıç ve son aynı noktada birleşiyorsa o birleşme noktası esas, gerisi teferruattır. Kainat da bu kuralın dışında değildir. Onun da bir başlangıcı vardır. işte "nokta-yı kübra" diye kabul edilen o başlangıç noktasına "Allah" denir.
Allah'ın varlığının en kesin delili, kainatın mevcudiyetidir. Nasıl bir resim ressam olmadan meydana gelemezse, kainat da bir Yaratan olmasaydı meydana gelemezdi. Burada ressam asıl, resim fer'idir (gölge, yansıma)…
NOKTANIN SONSUZLUĞU 2. KİTAP
Fiyatı: 15,00 TL
Önsöz'den
Gönül, Allahın gözle görülmeyen bahr-ı ahadiyet âlemidir ve nasıl Allah bir ise gönül de birdir. Allah, evvelce anlatılanlardan da bildiğimiz gibi, önce tohum Olarak insanı yaratmış, bu insan tohumunu kâinat olarak geliştirmiş, o kâinat ağacından da yine insan tohumu meydana getirmiştir. İnsan kendi kalp aynasına dikkatle nazar ettiğinde kendini görür ama kalp gaflet örtüsüyle örtülü olursa o zaman hiçbir şey görülemez. İnsan, Allahı kalbinde bulabilirse miraç etmiş olur. Bir damla denizin terkibi aynı olsa da damlaya deniz demek Mümkün değildir. Damla, denize düşerse Ôdeniz adını alır. Ama o zaman da damlalığından eser kalmaz.
Noktanın Sonsuzluğu, tasavvufun temel kavramlarını Derinlemesine açıklayan bir kaynak kitaptır. Lütfi Filizin yıllar süren sohbetleri, konuşmadaki akıcı üslup korunarak derlenmiş ve dilin anlaşılır olmasına özen gösterilmiştir. Dört cillten oluşan bu kitabın ikinci cildinde İnsan Bedeni, Ruh ve Bedenle İlişkisi, Akıl, Nefs, Huy-Ahlak-Karakter, Aşk-Sevgi, Gönül, İnsanın Yaratılışı, İnsan Hayatı, İnsanın Dünyevi Hayatı, Uhrevî Hayat ve İnsan Terbiyesi konuları yer almaktadır.
Kitaptan bir bölüm
Bu âlemdeki değişim haşır neşir suretinde olmaktadır. İnsanın hayatını devam ettiren solunumu bile, nefes almak (haşır) ve bir nefes vermekten (neşirden) ibrettir. İlimde de durum böyledir. Bu âlemde dünya ilmini haşrediyoruz. Orada bunu neşredeceğiz. Allah da hibetullah olan bedenimizi burada haşretmiş, orada neşredecektir. Ruhumuzun kıyamı ise orada olacaktır. Bu kıyam bu âlemdeyken neşrettiğimiz güzelliklerden (tatlı dil, güler yüz, yardımsverlik, yapılan iyilikler vb.) oluşan ve hulle (cennet elbisesi) adı verilen elbise ile olacaktır. Yani dağıttıklarımız yine bizde toplanacaktır ki buna da hemze (manevi elif) denir. İşte elif ve hemzenin anlamı budur. Bunun elifini Allah yaratmış ve bize beden olarak bağışlamıştır. Hemzesini, yani içini ise biz yapıyoruz. Yaptığımız hemze güzel olursa adına hulle deniyor ve bizim ahiret elbisemizi oluşturuyor.
Dünya hayatının engebeli oluş nedeni, zaman zaman Allahın Kullarını imtihan etmesidir. İnsan her şeyin Hakktan geldiğini bilirse, geleni kabullenir ve ondan rahatsız olmaz. En büyük doktor zamandır.
NOKTANIN SONSUZLUĞU 3. KİTAP
Fiyatı: 20,00 TL
Önsöz'den
'Noktanın Sonsuzluğu', tasavvufun temel kavramlarını derinlemesine açıklayan bir kaynak kitaptır. Lütfi Filiz'in yıllar süren sohbetleri, konuşmadaki akıcı üslup korunarak ve dilin anlaşılır olmasına özen gösterilerek hazırlanmıştır. Dört ciltten oluşan kitabın üçüncü cildi, Peygamberlik ve Peygamberler, Dinler, İslamiyette Eğitim Mertebeleri, İslamiyette Temel Kavramlar, İman, İbadet, Fark Âlemleri, Mertebeler, Hurufat-ı İlahiye konularını içermektedir.
Kitaptan bir bölüm
Noktada ne uzunluk, ne de genişlik vardır. Ne zaman harf haline gelirse o zaman şekillenir. Kelimeler mânânın suret giymiş halleridir ve sureti tam olarak anlamadan sireti (özü) anlamak mümkün değildir. Gerçek namaz, Allah'a vuslat etmek demektir. Asıl namaz, aynasını bulup onunla görüşmektir. Bu görüşme, hem maddeten hem de manen yapılacaktır. Çünkü O'nun maddesi ile mânâsı birbirinden ayrı değildir. Gerçek anlamıyla oruç, güneşin doğuşundan batışına, yani insanın doğumundan ölümüne kadar, kötü ahlâktan ve o ahlâk ile yapılacak kötülüklerden sakınmak ve o kötü ahlâka bir daha düşmemek olarak algılanmalıdır.
NOKTANIN SONSUZLUĞU 4. KİTAP
Fiyatı: 20,00 YTL
Önsöz'den
'Noktanın Sonsuzluğu', tasavvufun temel kavramlarını derinlemesine açıklayan bir kaynak kitaptır. Lütfi Filiz'in yıllar süren sohbetleri, konuşmadaki akıcı üslup korunarak ve dilin anlaşılır olmasına özen gösterilerek hazırlanmıştır. Dört ciltten oluşan kitabın üçüncü cildi, Peygamberlik ve Peygamberler, Dinler, İslamiyette Eğitim Mertebeleri, İslamiyette Temel Kavramlar, İman, İbadet, Fark Âlemleri, Mertebeler, Hurufat-ı İlahiye konularını içermektedir.
Kitaptan bir bölüm
Kulluğun son noktasına gelen insan hiçtir ve Hep’e ayna olmuştur. Hep, kendini hiçe ulaşan kulunda görmeye başlar.
Zâti itibarıyla Allah, sonsuz bir deniz; insan ise o denizden alınmış bir damla su gibidir. O damlanın denizden alındığının ve aslının su olduğunun bilinmesi önemlidir ki bu da denizdeki ve damladaki zâtın, yani hakikatın farklı olmaması demektir.
Ân denen nokta, aşk noktasıdır. O noktanın verdiği hareketle dolaşma, gezinme ve uzaklaşma olunca, zaman kavramı ortaya çıkar. O noktada ne derinlik, ne uzunluk vardır ama uzaklaşılınca zaman ortaya çıkmaktadır.
Tevhidde birden başka bir şey yoktur. Her şey birin bir başka bire eklenmesiyle ortaya çıkar. Burada görülen çokluk, birin aynalardaki görüntüsünden başka bir şey değildir.
Ehl-i tevhid bilerek, Allah için çalışır. Diğerleriyse kendileri için çalıştıklarını zannederek, bilmeden, Allah için çalışırlar.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder