29 Ocak 2009 Perşembe

Aşık Ali İzzet Özkan - İlhan Başgöz




Indiana Üniversitesi Türkçe Program Yayınları 4
Önsöz: İlhan Başgöz
Birinci Basım: 1979
İkinci Basım: Ağustos 1994
Kapak Grafiği: Deniz Oral
Dizgi: Pan Yayıncılık
Fiyatı: 7,50 TL


Telsizler Gibi

Felek ile yine arayı açtık
Her halde suçluyum yolsuzlar gibi
Garib bülbül gibi burada kaldım
Kimim kimsem yoktur dilsizler gibi

Bazı yeşil oldum bazı al oldum
Bazı zehir oldum bazı bal oldum
Söyleye söyleye gayri lal oldum
Dahi konuşamam dilsizler gibi



Kitaptan Bir Bölüm

Bu kitap, Ali İzzet Özkan'ın şiirlerinden seçilmiş bir güldestedir. Onun çoğu elyazması defterlerde kalmış 500'ü aşkın şiirinden, 124'ünü içine alır. Bu şiirler, elbet kendi güzellik ölçümüzün süzgecinden geçirilerek, kitaba alınmıştır. Ama, yalnız bununla yetinmedik. Özkan'ın sanatını ve dünya görüşünü tanıtmak bakımından önemli görünen şiirlerini, öz beğenimize uymasa da, kitabımıza almaktan, okuyucuya sunmaktan çekinmedik.

DERT TÜCCARI
Dert satıyom dert tüccarı oldum ben
Dert alan var ise yanıma gelsin
Yanar dağlar gibi yandım kül oldum
Yanık dertliler külhanıma gelsin

Yana yana dertl'ararım illerde
Bir dertsiz baş bulamadım kullarda
Dert tireni işletiyom yollarda
Gidenler istasyonuma gelsin

Al'İzzetî dert alır dert satarım
Bir senede bir dert yükü tutarım
taşıyor kervanlarım katarım
Dert çeken yolcular hanıma gelsin

0 yorum:

Yorum Gönder