29 Ocak 2009 Perşembe

Verdi - Sabri Şatır




Yayıma Hazırlayan: Sevgi Özdemir
Dizgi: Emine Çiğdem Göç
Birinci Basım: Ağustos 1999
Fiyatı: 15,00 TL

Önsöz'den

Verdi, ünlü İtalyan besteci Giuseppe Verdi'nin Ernani'den başlayıp Fallstaf'a kadar olan operalarını içermektedir. Bu operalar, konularının seçimi, librettoların yazılması, bestecinin çalışmaları, temsil hazırlıkları, ilk temsil ve sonrası gibi aşamalr üzerine ayrıntılı bilgiler verilerek tanıtılmakta, bunun yanı sıra, doğumundan ölümüne kadar Verdi'nin hayatına dair kesitler de sunulmaktadır.

Kitaptan bir bölüm

1832 Haziran'ında (henüz on dokuzumda değildim), Milano konservatuvarına ücretli öğrenci olarak girmek üzere başvurdum. Birkaç bestemi vererek ve aralarında... Provesi'nin beni tavsiye etttiği Rolla'nın da bulunduğu bir heyet önünde bir piyano parçası çalarak sınavdan geçtim... Bir hafta sonra Rolla'ya gittiğimde bana, Konservatuvar hevesinden vazgeç, şehirde bir öğretmen bul. Lavigna ya da Negri'yi tavsiye ederim dedi. Konservatuvardan hiç ses çıkmadı. Müracaatıma hiç kimse cevap vermedi... Verdi konservatuvara giremeyişini 1880 Ekim'inde Jacopo Caponi'ye yazdığı bir mektupta böyle anlatıyor. Konservatuvarın cevap vermediğini ifade etmesine rağmen, ölümünden sonra, notları arasında, konservatuvara yapmış olduğu müracaat ile birlikte aldığı ret cevabı da bulunmuştur. Kabul edilmemesinin en önemli nedeni olarak, ellerinin hatalı duruşu ve on sekiz yaşından sonra bunları düzeltmenin imkansız olacağı belirtiliyordu. Yıllar sonra Verdi ününün doruğuna eriştiğinde, bu konservatuvar yetkilileri okula Verdi'nin adını vermek istediklerinde onun verdiği cevap, Beni gençliğimde almadılar, yaşlılığımda da alamazlar oldu.

0 yorum:

Yorum Gönder