29 Ocak 2009 Perşembe

Radyoda Bir Gün - Nezih Uzel




Kitabın sonunda Nezih Uzel'e ve İstanbul Radyosu'na ait 11 sayfalık bir fotoğraf albümü yer alıyor.



Basım tarihi: Mayıs 2006
Sayfa sayısı: 191
Fiyatı: 15,00 TL

Türkiye'nin sayılı diplomatlarından rahmetli büyükelçi Muharrem Nuri Birgi'ye emekliliğinde "Muhteşem bir görev döneminden sonra muhteşem bir emeklilik yaşıyorsunuz, hatıralarınızı yazsanız," demiştim. Bana, "Hatıra savunmadır. Benim savunulacak bir şeyim yok, kimseye hesap vermek zorunda değilim…" demişti.

Ben TRT İstanbul Radyosu'nda 34 yıl bulundum. Benim yazdıklarım da savunma değil, 34 yılın hikâyesidir. Bugün için pek faydası da yok, hikâye diye okunur ama, Türkiye müzik tarihinde bir iz olsun, bu yazılar belki gelecekte bir işe yarayabilir, diye düşündüm. - Nezih Uzel

Yazar hakkında bilgi:
Nezih Uzel 1938 yılında Mudanya'da doğdu. Babası Balkanlar'a yerleşmiş "Uz" Türklerinden ve Şumnu'nun Hocazadeler sülalesinden, Çanakkale Savaşı gazisi, Haydarpaşa Askerî Tıp Mektebi 1915 mezunu Dr. Mehmet Muhlis, annesi Fatih medreseleri dersiâmlarından Sarıgüzel Camii imamı, Filibe doğumlu Hüseyin Hüsnü Efendi'nin kızı Hacer İhsan'dır. Uzel 1949 yılında ailesiyle birlikte İstanbul'a taşındı. 1957'de Galatasaray Lisesi'ni bitirdi. 1961 yılında devrin tanınmış köşe yazarı Mevlevî Ref'i Cevat Ulunay'ın teşvikiyle gazeteciliğe başladı. Yerli yabancı çeşitli gazetelerde muhabirlik, köşe ve araştırma yazarlığı yaptı. Uzel İstanbul şehrinde o yıllarda hayatta olan eski kültürün son ve en güçlü temsilcileriyle tanıştı. 1966 yılında Münir Nureddin Selçuk yönetimindeki İstanbul Belediye Konservatuvarı İcra Heyeti'nde ve İstanbul Radyosu'nda kudümzen olarak görev aldı. 1956-1979 arasında, 22 yıl Konya Mevlânâ ihtifallerinde kudümzen ve yönetici olarak görev yaptı. Uzel, 1981 yılında İstanbul'da eski Galata Mevlevihanesi Müzesi çevresinde İstanbul Sema Grubu'nu kurdu. Bu grup yurt içinde ve dışında yüze yakın konser ve sema gösterisi düzenledi. Fransızca ve İngilizce bilen Uzel'in İslam, tarih, kültür ve sanatı ile ilgili telif ve tercüme 19 kitabı ve Mevlevî ve eski Tasavvuf müziği eserlerini içeren 21 plak, CD ve kaseti yayınlandı.

0 yorum:

Yorum Gönder